T08/09 joukkueen kesäkausi saatiin pakettiin – T15 Kakkonen sarjasta hopeaa!
Julkaistu: 02.10.2023 17.21

T08/09 joukkueen kesäkausi saatiin pakettiin – T15 Kakkonen sarjasta hopeaa!

Tämän kesän pääsarja Team LKP T08/09 joukkueella oli T15 Kakkonen. Sarjan kevätkausi päättyi voittoon kolmen pisteen erolla toiseksi tulleeseen siilinjärveläiseen FC Siili -joukkueeseen. Syyskautta varjosti harmillisesti loukkaantumiset ja sairastumiset yhdessä syksyn tärkeässä pelissä, ja syykauden loppusijoitus oli hopeaa, kultamitaleiden matkatessa Siilinjärvelle.

T15 Kakkonen sarjan lisäksi joukkue pelasi myös T18 Vitonen sarjaa. Joukkue voitti sarjan selvillä pisteillä niin kevät- kuin syyskaudella. Taakse jäivät FCS, HPP ja JyPK vihreä 07/08.

Hyvin pärjättiin turnauksissakin

Joukkue osallistui kesän aikana kolmeen turnaukseen. Äänekosken Lattiapinnoite-turnauksesta kotiin tuotiin hopeamitalit ”sisarjoukkue” JyPKin vanavedessä. Elokuussa joukkue matkasi Pajulahteen MastoCUPiin, missä kolmipäiväisen turnauksen loppusijoitus oli kovien taistelujen jälkeen 4.sija (edellisenä vuonna joukkue oli tuloksissa sijalla 10). Syyskuussa joka vuotinen tyttöfutiksen suurtapahtuma Hippo-turnaus kruunasi hyvin sujuneen kauden, kun jo toisena vuonna peräkkäin joukkue saavutti sen parhaimman sijoituksen eli kultaa.

”Joukkueen kausi on ollut mainio ja edellisellä talvikaudella neljä kertaa viikossa treeneissä tehty työ on kantanut hedelmää kesäkauden hyviin suorituksiin. Joukkuepelaaminen on mennyt eteenpäin ja pelaajat ovat kehittyneet yksilöinä. Tämä joukkue on ollut mahtava valmennettava – pelaajat ovat sitoutuneita, halukkaita treenaamaan ja joukkuehenki on ollut poikkeuksellisen hyvä. Koutsin näkövinkkelistä paras mahdollinen jengi valmennettavaksi” toteaa joukkueen vastuuvalmentaja Jussi Ottavainen.

Useampi pelaaja mukana kauden Helmaripolku-tapahtumissa

Heti kevätkauden alussa Palloliitolta tuli kutsu Itäisen alueen Helmari-tapahtumaan Mikkeliin peräti kuudelle joukkueen 2009 syntyneelle pelaajalle. Kesäkuussa viisi joukkueen pelaajaa osallistui Eerikkilässä järjestettyyn valtakunnalliseen Helmari-turnaukseen, jossa LKP tytöt pelasivat Team Summanen ja Team Ahtinen joukkueissa. Syyskuussa kuusi pelaajaa osallistui Jyväskylässä Palloliiton T2009 osa-aluejoukkueleirille. Tämä kaikki osoittaa, että Laukaassa on tehty laadukasta jalkapallotoimintaa seurojen toimesta jo vuosien ajan.

Joukkuetoiminta on vahvasti tiimityötä - kiitos kaikille!

Kiitos pelaajille, valmentajille, joukkueenjohtajille, joukkueen muulle taustatiimille sekä vanhemmille kuluneesta kaudesta! Taas on yhdessä kerätty paljon uusia, yhteisiä futismuistoja. Kiitos myös Team LKP seuralle ja seuratyöntekijöille tuesta ja avusta.

Joukkueen toimintaa on omalta osaltaan ollut mahdollistamassa monivuotiset sponsorit Alutroll ja Ravintola Antalya – kiitos myös heille!