Team LKP valmennustoiminta ja TuntiPakki
JalkapalloJulkaistu: 14.07.2024 16.55

Team LKP valmennustoiminta ja TuntiPakki

TuntiPakki-sovellus käyttöön

Team LKP otti 1.7.2024 käyttöönsä Appola Oy:n tuottaman TuntiPakki-sovelluksen. Sovelluksella kokoamme valmentajiemme valmennuksesta syntyvät tunnit yhden järjestelmän alle helpottamaan hallinnollista työtä joka tasolla niin valmennuksen, joukkueenjohdon kuin seuran osalta.

"Ennen TuntiPakin käyttöönottoa keräsimme valmentajiemme tunnit 2kk välein henkilökohtaisilla Excel-tiedostoilla, jonka valmentaja lähetti joukkueellensa hyväksyttäväksi ja joukkue seuralle maksettavaksi. Tämä teetti paljon hallinnollista lisätyötä kun yksi Excel kiersi kaikkien toimijoiden kautta lopulliseen toteutukseen. TuntiPakilla saamme kaiken tiedon koottua yhden järjestelmän alaisuuteen, ja käyttöoikeuksilla voimme rajata henkilöiden näkymiä tarpeen mukaisesti. Lisäksi seuratasolla kuukausittaiset tunnit on ulos ajettavissa yhdellä tiedostolla. TuntiPakilla on merkittävä vähentävä vaikutus hallinnollisen työmäärän vähentämiseen hektisessä seuratoiminnassa", toteaa seuran puheenjohtaja Jani Ylinen TuntiPakin eduista.

Team LKP ry toiminnassa on mukana tällä hetkellä 35 valmentajaa, joista iso osa on harrastajien vanhempia, mutta lisääntyvässä määrin myös seuran omia alle 18v junioreita, jotka ovat itsekin vielä futiksessa mukana. Team LKP on laatinut kaikkien valmentajien kanssa toimeksiantosopimuksen, jonka perusteella heille maksetaan veroviranomaisen ohjeistuksen mukaisesti työkorvausta valmennuksesta. Valmennuksesta syntyneet kulut katetaan joukkueiden itse vanhemmilta perimillään joukkuetoimintamaksuilla. Seuratason valmennuskuluja taas katetaan erilaisin avustuksin sekä seuratoimintamaksuin.

Ketkä toimivat valmentajina Team LKPn toiminnassa?

Valmennustoiminta perustuu seurassamme hyvin pitkälle harrastajien aktiivisiin vanhempiin, joille tarjoamme Palloliiton koulutuksia vaikka ihan huipulle saakka. Lisäksi tärkeän resurssin valmennuksellemme tarjoavat nuoret, joista suurin osa harrastaa vielä itse futista tai on joskus harrastanut.

Seura ei ole palveluja tarjoava resurssipankki, eli meillä ei ole tarjota kikkaa jos ja kun joukkue esimerkiksi tarvitsee lisää valmentajia vaan silloin vaaditaan vanhempien vastuuottoa oman lapsensa harrastamisen mahdollistamisesta.

Miksi valmentajakorvauksia maksetaan?

Vapaaehtoistyön merkitys yhdistys-ja urheiluseuratoiminnassa on valitettava katoava luonnonvara, johon on seuran toiminnan jatkumisen kannalta etsittävä uusia vaihtoehtoja. Verohallinnon ohjeistus mahdollistaa tämän menettelyn, ja se on yksi oljenkorsi nykyisen tasoisen toiminnan toteuttamiselle ja sen kehittämiselle.

"Mielellään itse näkisin enemmän omasta junioriajasta tuttua talkoohenkeä lasten harrastuksiin liittyen, kun omat vanhemmatkin väsymättä olivat mukana keräämässä varoja toimintaan tai valmentamassa omia lapsiaan. Nykyaika on kuitenkin työelämältään vaativaa, ja vapaaehtoistyö ei siksi vanhempia houkuttele. Se on suuri harmi, sillä tiedän että lapselle itselleen on tärkeää jos vanhemmat ovat kiinnostuneita harrastuksesta ollen mukana kentän laidalla ja lisäähän tämä sitä tärkeää yhteistä aikaakin. Ja vapaaehtoistyötä lisäämällä myös harrastamisen toimintakulut ymmärrettävästi saadaan pidettyä hallinnassa", jatkaa Ylinen.

Uusia valmentajia tarvitaan non-stop!

Jos sinua kiinnostaa lasten ja nuorten valmentaminen, ota yhteyttä lapsesi joukkueeseen tai seuraan jalkapallo@teamlkp.net. Valmentajista on seuran toimintavolyymin yhä kasvaessa huutava pula.

Team LKP maksaa valmentajien täydennyskoulutukset Palloliiton kursseilla, joten mukaan et tarvitse kuin oman innostuksen lajiin ja lasten ohjaamiseen!

Heräsikö seurassasi kiinnostus TuntiPakkiin?

Ota TuntiPakki 30vrk ilmaiseen kokeiluun ja testaa onko sovelluksesta sinun seurallesi hyötyä. Kysele sovelluksesta lisää Appola Oy:ltä ja muista mainita Team LKP suosittelijana!